De mensen met wie je tijd doorbrengt, beïnvloeden je denken en gedrag.
Als je omgaat met mensen die jouw waarden delen, zullen die worden versterkt.

Je wilt een vriendenkring ontwikkelen die jou naar hogere idealen tilt en degenen die je negatief beïnvloeden vermijden.
Je moet zoeken naar de goedheid in anderen bij het kiezen van je vrienden en bewust kiezen met wie je regelmatig je tijd doorbrengt.
Als je anderen vindt die jouw geestelijke waarden delen, moet je manieren vinden om meer tijd met hen door te brengen.

Wanneer je bezig bent met het aanbrengen van veranderingen in je manier van leven, heb je de steun nodig van vrienden met wie je regelmatig omgaat.
Zoek degenen op die ook een Orthodoxe manier van leven proberen te leven, ontmoet ze, lees dezelfde boeken en bespreek ze.
Deel ook met hen in je tijden van ontspanning.

Een goede manier om een ​​sterke relatie op te bouwen met zulke mensen met dezelfde geest en waarden, is door samen te werken voor een onbaatzuchtig doel.
Dit kan een project zijn zoals het verminderen van honger, of werken aan een kerkfunctie.

Wanneer je met anderen werkt aan een project waarbij geen beloning of erkenning wordt verwacht, zult je merken dat je energie wordt vermenigvuldigd en de synergie tussen verschillende mensen wordt gemaximaliseerd.

Dat is de waarde van de Kerkgemeenschap.
Het is een plek waar we allemaal dezelfde idealen delen.
We komen minstens één keer per week samen voor een gezamenlijke eredienst.
We kunnen deelnemen aan Bijbelstudie en zondagsschool waar we samen kunnen blijven leren.
We kunnen ook deelnemen aan sociale activiteiten